64-66 Hoofdrem Cilinder met Booster Conversie Kit, Schijfrem, MT, Dubbel Reservoir

Op voorraad
SKU
PBC-M1
€ 909,85
64-66 Hoofdrem Cilinder met Booster Conversie Kit:
Schijfremmen voor, Trommelremmen achter, met handgeschakelde versnellingsbak, Dubbel Reservoir

Deze set maakt gebruik van een nieuwe rembekrachtiger in Bendix-stijl met, nieuwe hoofdcilinder met twee reservoirs met grote capaciteit, speciaal ontworpen montagebeugel om directe montage op het schutbord mogelijk te maken met behoud van de originele rempedaalmontage.

De drukstang is vooraf ingesteld maar is verstelbaar om de pedaalhoogte omhoog of omlaag te brengen.

De enige noodzakelijke aanpassing is het buigen van nieuwe leidingen van de hoofdremcilinder naar het verdeelblok. Hiervoor kan artikel PBC-MCL besteld worden.
Ook kan een remdrukregelaar meegeteld worden, artikelnummer C5ZZ-2B091 of remdruk verdeler blok met artikelnummer C7ZZ-2B257-A. Deze kunnen nodig zijn afhankelijk van waar de auto momenteel mee is uitgerust. Dit onderdeel wordt aanbevolen voor alle auto's met schijfremmen van 1964 - 1966. Auto's uit 1967 - 1970 hebben er al een uit de fabriek, maar het is een goed idee om deze te vervangen.

Deze kit is eenvoudig te installeren en is een zeer economische oplossing voor hen die op zoek zijn naar een verbeterd remsysteem in combinatie met de extra veiligheid van een hoofdremcilinder met twee kamers.

Opmerking: De booster vereist minimaal 15 psi motorvacuüm bij stationair draaien voor maximale remkracht. Sommige high-performance high-lift nokkenassen creëren mogelijk niet genoeg vacuüm. De vacuümdruk van de standaardmotor is 18psi