64-67 Stuurhuis Conversie Kit, 289-302-351W V8 zonder Originele Stuurbekrachtiging

Niet voorradig: voor informatie zie “Bestel- en Leveringsvoorwaarden”.
SKU
C5ZZ-MS-PS-CK
€ 2.971,41
Special Order [SO]
64-67 Stuurbekrachtiging Conversie Kit, 289-302-351W V8
VOOR GEBRUIK MET 1 INCH PITMAN ARM

Mustang complete stuurbekrachtiging conversie kit. Geschikt voor Mustangs waar standaard geen stuurbekrachtiging op gemonteerd was (Manual Steering) met een 289-302-351W V8 motor. Mogelijk dienen andere waterpomp- en krukaspulleys gemonteerd te worden.
Werkt niet in combinatie met de originele Z-Bar koppeling constructie gebruik hiervoor de Z-bar met art.# C5ZZ-7528-PSCB.

*
Borgeson now offers an integral power steering conversion for your 1965-1970 Classic Mustang. The Borgeson conversion box is a remanufactured modern integral power steering gearbox. The Borgeson integral power steering gearbox provides true modern power steering feel, feedback and a sporty 16:1 ratio. Borgeson has remanufactured this box to bolt directly to the factory mounting location and to fit the stock pitman arm without any interference or modification of the shock tower. 1965-1967 Mustangs will require a replacement column shaft. 1968-1970 Mustangs will need the factory column collapsed 1-2inch for clearance. Cars with factory power steering will require either a drag link adapter or a manual steering center link. Eliminate your leaky control valve and feel the road with a new integral power steering conversion from Borgeson.