64-73 Schokbreker Achter, Monroe Max Air, set
Op voorraad
SKU
MA-705
€ 218,62
Deze Monroe Max Air schokdempers zijn ideaal voor voertuigen die zware lasten vervoeren of aanhangwagens trekken. Ze zijn ontworpen om de voertuighoogte te behouden en kunnen indien nodig worden opgeblazen of leeggelaten, van 20 psi tot 150 psi met het voertuig geladen. Als u een zware last vervoert, probeer dan deze Monroe Max Air schokdempers om de klus te klaren.
De Monroe Max Air schokdempers zijn voorzien van het volgende:
* All-weather vloeistof die speciale modificatoren bevat om een soepele stangreactie te garanderen
* Volledig verplaatste kleppen op zowel de compressie als de rebound voor een comfortabele rit
* Gesinterde ijzeren zuiger die de duurzaamheid verbetert voor een lange levensduur
* Gesmeerde luchthuls die wrijving vermindert en zorgt voor een soepelere werking tijdens de ophangingsbeweging
* Geharde en nauwkeurig geslepen 1/2 inch zuigerstang voor consistente prestaties
* Grote luchtkamer die maximaal 150 psi kan bevatten
Capaciteit wordt beperkt door de ophanging, banden en transmissie van het voertuig. Raadpleeg de handleiding van de eigenaar van het voertuig voor meer informatie.
Het installeren van luchtdempers is een eenvoudige klus, maar er zijn een paar dingen om in gedachten te houden voor een succesvolle reparatie:
NIET DRAAIEN
Hoewel de meeste schokdempers gedraaid kunnen worden, kunnen luchtdempers niet gedraaid worden. Het bovenste en onderste deel van de luchtdemper hebben een vaste uitlijning vanwege de balg. Als de bovenste en onderste bevestigingen niet parallel zijn uitgelijnd, werkt het niet goed. Draai de bovenste of onderste bevestiging niet.
LUCHTLEIDING CORRECT MONTEREN
Het is belangrijk dat de luchtleidingfitting op het stofkapje in de juiste richting wijst. Als het niet correct is geïnstalleerd, kan de luchtleiding uitsteken en tegen de band schuren. Zorg ervoor dat u de luchtleiding aan het frame van het voertuig (en niet aan de ophanging) bevestigt om speling toe te staan. In sommige gevallen moet u de luchtleiding mogelijk met een kabelbinder aan het stofkapje vastmaken om deze uit de buurt van de band en/of het uitlaatsysteem
te houden.
VOORKOM BANDENSLIJTAGE EN PROBLEMEN MET DE WEGING
Luchtvering moet worden afgesteld om de oorspronkelijke rijhoogte te behouden. Als de vering wordt afgesteld om de rijhoogte hoger te maken dan de fabrikant heeft bedoeld, kan dit de ophangingsgeometrie van het voertuig beïnvloeden en leiden tot overmatige bandenslijtage en problemen met de wegligging.
LUCHTLEIDINGFITTINGEN INSTALLEREN
Bij de meeste luchtleidingfittingen wordt de O-ring rond de luchtleiding samengeperst. De juiste procedure is om de moer en O-ring op de luchtleiding te schuiven en deze vervolgens in de schokdemper te plaatsen. Dit zorgt ervoor dat de luchtleiding correct in de fitting wordt geplaatst. De fitting kan lekken als u de O-ring en moer eerst op de schokdemper plaatst.
WAAR DE T-FITTING TE MONTEREN
Monteer de T-fitting in de kofferbak of op een gemakkelijk bereikbare plaats wanneer u lucht moet toevoegen. Als u de T-fitting in de kofferbak of ergens anders in het voertuig installeert, zorg er dan voor dat deze niet beschadigd raakt door iets dat u daar opbergt.
VERMIJD HET TE VASTDRAAIEN VAN DE MOER VAN DE LUCHTFILTER
Draai de plastic moer op de fitting op het stofkapje met de hand vast. Als u de fitting te vast draait, kan deze de luchtleiding afknellen en komt er geen lucht in de schokdemper.
LUCHT IN HET SYSTEEM VOEREN
Zodra de luchtdempers zijn geïnstalleerd, bent u klaar om lucht in het systeem te voeren. Houd er rekening mee dat luchtdempers net als banden zijn: u mag de luchtdempers niet bedienen zonder lucht erin. Voor een handmatig systeem moet u minimaal 20 PSI in de schokdempers hebben. Voeg bij belasting alleen voldoende luchtdruk toe om een gelijkmatige rijhoogte te behouden. Meer lucht is niet beter; het zal de rijhoogte veranderen, wat zal leiden tot ruw rijden en schade aan de ophangingsonderdelen.
De Monroe Max Air schokdempers zijn voorzien van het volgende:
* All-weather vloeistof die speciale modificatoren bevat om een soepele stangreactie te garanderen
* Volledig verplaatste kleppen op zowel de compressie als de rebound voor een comfortabele rit
* Gesinterde ijzeren zuiger die de duurzaamheid verbetert voor een lange levensduur
* Gesmeerde luchthuls die wrijving vermindert en zorgt voor een soepelere werking tijdens de ophangingsbeweging
* Geharde en nauwkeurig geslepen 1/2 inch zuigerstang voor consistente prestaties
* Grote luchtkamer die maximaal 150 psi kan bevatten
Capaciteit wordt beperkt door de ophanging, banden en transmissie van het voertuig. Raadpleeg de handleiding van de eigenaar van het voertuig voor meer informatie.
Het installeren van luchtdempers is een eenvoudige klus, maar er zijn een paar dingen om in gedachten te houden voor een succesvolle reparatie:
NIET DRAAIEN
Hoewel de meeste schokdempers gedraaid kunnen worden, kunnen luchtdempers niet gedraaid worden. Het bovenste en onderste deel van de luchtdemper hebben een vaste uitlijning vanwege de balg. Als de bovenste en onderste bevestigingen niet parallel zijn uitgelijnd, werkt het niet goed. Draai de bovenste of onderste bevestiging niet.
LUCHTLEIDING CORRECT MONTEREN
Het is belangrijk dat de luchtleidingfitting op het stofkapje in de juiste richting wijst. Als het niet correct is geïnstalleerd, kan de luchtleiding uitsteken en tegen de band schuren. Zorg ervoor dat u de luchtleiding aan het frame van het voertuig (en niet aan de ophanging) bevestigt om speling toe te staan. In sommige gevallen moet u de luchtleiding mogelijk met een kabelbinder aan het stofkapje vastmaken om deze uit de buurt van de band en/of het uitlaatsysteem
te houden.
VOORKOM BANDENSLIJTAGE EN PROBLEMEN MET DE WEGING
Luchtvering moet worden afgesteld om de oorspronkelijke rijhoogte te behouden. Als de vering wordt afgesteld om de rijhoogte hoger te maken dan de fabrikant heeft bedoeld, kan dit de ophangingsgeometrie van het voertuig beïnvloeden en leiden tot overmatige bandenslijtage en problemen met de wegligging.
LUCHTLEIDINGFITTINGEN INSTALLEREN
Bij de meeste luchtleidingfittingen wordt de O-ring rond de luchtleiding samengeperst. De juiste procedure is om de moer en O-ring op de luchtleiding te schuiven en deze vervolgens in de schokdemper te plaatsen. Dit zorgt ervoor dat de luchtleiding correct in de fitting wordt geplaatst. De fitting kan lekken als u de O-ring en moer eerst op de schokdemper plaatst.
WAAR DE T-FITTING TE MONTEREN
Monteer de T-fitting in de kofferbak of op een gemakkelijk bereikbare plaats wanneer u lucht moet toevoegen. Als u de T-fitting in de kofferbak of ergens anders in het voertuig installeert, zorg er dan voor dat deze niet beschadigd raakt door iets dat u daar opbergt.
VERMIJD HET TE VASTDRAAIEN VAN DE MOER VAN DE LUCHTFILTER
Draai de plastic moer op de fitting op het stofkapje met de hand vast. Als u de fitting te vast draait, kan deze de luchtleiding afknellen en komt er geen lucht in de schokdemper.
LUCHT IN HET SYSTEEM VOEREN
Zodra de luchtdempers zijn geïnstalleerd, bent u klaar om lucht in het systeem te voeren. Houd er rekening mee dat luchtdempers net als banden zijn: u mag de luchtdempers niet bedienen zonder lucht erin. Voor een handmatig systeem moet u minimaal 20 PSI in de schokdempers hebben. Voeg bij belasting alleen voldoende luchtdruk toe om een gelijkmatige rijhoogte te behouden. Meer lucht is niet beter; het zal de rijhoogte veranderen, wat zal leiden tot ruw rijden en schade aan de ophangingsonderdelen.