Bestellen, Verzenden, Levertijden

Bestellen, Verzenden, Levertijden, Special Orders

FAQ:

  1. Wat is de bestelprocedure?
  2. Ik heb de bestelling geplaatst, wat nu?
  3. Hoe wordt de bestelling binnen Nederland geleverd?
  4. Hoe wordt de bestelling buiten Nederland geleverd?
  5. Wat is de levertijd?
  6. Special Order Artikelen
  7. Opmerkingen met betrekking tot Plaatwerkdelen
  8. Informatie m.b.t. Artikelomschrijvingen en Afkortingen

 

1 Bestel procedure:

Artikelen kun je bestellen door ze met “Bestel Nu” in het winkelwagentje te plaatsen. In het winkelwagentje kun je de aantallen eventueel aanpassen door het getal te veranderen en “Update Winkelwagen” aan te klikken.

Je kunt dan verder winkelen, of via de “Ga door naar Afrekenen” knop naar het afrekenen gaan.

Bij afrekenen kun je inloggen als je al een klantenkaart hebt of je registreren als nieuwe klant.

Na het inloggen zie je de Verzend Informatie. Hier kun je het afleveradres wijzigen en de verzendmethode kiezen (alleen voor bestellingen met Nederlands afleveradres).

Vervolgens kom je bij de Factuur Informatie. Hier kun je het factuur adres aanpassen.

In de laatste stap zie je ter controle alle gegevens en kan de bestelling bevestigt worden.

Na het bevestigen van de bestelling ontvang je automatisch een email waarin de bestelde onderdelen, het verzendadres, het factuuradres en eventuele opmerkingen vermeld staan.

Wij verzoeken je de gegevens op juistheid te controleren. Mocht er onverhoopt iets niet correct zijn neem dan contact met ons op.

Je bestelling wordt vervolgens door ons in behandeling genomen.


2 Vervolg Bestelling

Bij binnenkomst van de bestelling controleren wij of de onderdelen op voorraad zijn, hoe lang de levertijd zal zijn en of de gekozen verzendmethode mogelijk is, (afhankelijk van formaat en gewicht van de bestelling).
Indien noodzakelijk wordt de bestelling aangepast, dit zal via e-mail worden gecommuniceerd. 

Is de bestelling nog niet via iDeal betaald dan wordt vervolgens de factuur opgemaakt, je ontvangt deze via e-mail.
Je hoeft pas te betalen nadat je de factuur hebt ontvangen!

Indien via iDeal is betaald dan zullen eventuele extra kosten separaat worden gefactureerd, de bestelling wordt dan in behandeling genomen nadat de betaling voor deze extra kosten is bijgeschreven. 


3 Verzendmethoden

Bestellingen worden uitsluitend na vooruitbetaling van het volledige orderbedrag geleverd. Houdt u er rekening mee dat het soms enkele dagen kan duren voor het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

Onderdelen die speciaal voor u besteld worden (Special Order Artikelen) dienen altijd vooruit betaald te worden.

In principe wordt alleen met pakketdiensten verzonden. Dit geldt ook voor kleine onderdelen die mogelijk in een enveloppe passen. De reden is dat zendingen via pakketdiensten een tracking nummer krijgen waarmee de bestelling te volgen is.

Mocht de bestelling in een enveloppe verzonden kunnen worden (max 38x26,5x3,2cm) dan doen we dat als daar via email om verzocht wordt (dit is alleen mogelijk voor zendingen binnen Nederland!).
Je kunt dit aangeven via email na het plaatsen van de bestelling. Wij passen dan de verzendkosten aan (minimaal €5,50), of crediteren het teveel betaalde indien gekozen is voor betaling via iDEAL.

Let op: Adams Classic Cars kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het onverhoopt verloren of beschadigt raken van een bestelling verzonden in een enveloppe.

 

Voor het leveren van bestellingen zijn drie mogelijkheden:

  1. Verzenden met betaling via iDEAL of Bankoverschrijving
    Deze optie kost €9,50 en is mogelijk voor pakketten tot max. 30 kg.

    (Wij zijn gebonden aan maximale afmetingen. Indien deze overschreden worden zullen extra verzendkosten in rekening worden gebracht. Sommige onderdelen kunnen niet verstuurd worden en dienen afgehaald te worden aan onze afhaalbalie in Putten).

    Je kiest voor betaling via iDEAL of Bankoverschrijving.
    Bij betaling van iDEAL wordt de bestelling zo snel mogelijk in behandeling genomen.

    Bij betaling middels bankoverschrijving ontvang je van ons de factuur per email.
    Na ontvangst van de factuur Vervolgens maak je het totaalbedrag van de order over, onder vermelding van het factuurnummer - ordernummer (zijn hetzelfde), naar het bankrekeningnummer van Adams Classic Cars (staat onder aan de factuur).
    Nadat de betaling door ons is ontvangen nemen we de bestelling in behandeling en verzenden wij de bestelling als deze compleet is.
    Per e-mail ontvang je een tracking nummer waarmee de zending online te volgen is.

    Indien wij na 7 dagen geen betaling en/of reactie hebben ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.

  2. Zelf je bestelling afhalen (geen bijkomende kosten)
    Je kunt je bestelling ook bij ons afhalen.
    Je kunt contant of met PIN betalen of het factuurbedrag van tevoren betalen via iDEAL of overmaken op onze bankrekening, na ontvangst van de factuur.
    Het bedrag dient bijgeschreven te zijn voordat de bestelling geleverd wordt.

    Let Op:
    We accepteren geen 200 of 500 Euro biljetten!

    Onderdelen worden pas gereserveerd nadat wij de betaling hebben ontvangen!
    Het is dus mogelijk dat iets dat nu op voorraad is na verloop van tijd uitverkocht is!

    Special Order Artikelen worden pas besteld nadat de betaling is ontvangen! Ook als PIN/Contant is geselecteerd bij het plaatsen van de bestelling.

    De afhaalbalie is op afspraak geopend. Op de nieuwspagina vind je actuele informatie over een bezoek.

4 Buitenland

Bestellingen buiten Nederland leveren wij uitsluitend na vooruitbetaling op onze bankrekening.
Nadat de bestelling geplaatst is zullen de verzendkosten door ons worden berekend. Je ontvangt van ons, per email, een factuur met het bestelbedrag, vermeerderd met de verzendkosten.
Op de factuur staan alle bankgegevens die nodig zijn voor internationaal bankverkeer.
Na ontvangst van het verschuldigde bedrag wordt je bestelling verzonden nadat deze compleet is. 
Indien wij na 7 dagen geen betaling en/of reactie hebben ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.

Zodra de bestelling verstuurd is krijg je van ons een bericht waarin de verzendgegevens zijn opgenomen.

5 Levertijden:

Bij ons op voorraad, binnen Nederland 1-6 werkdagen / Internationaal: 2-10 werkdagen

Vanwege de feestdagen wordt er van 24 december tot en met 1 januari geen pakketten verstuurd. Bestellingen geplaatst in die periode worden 2 januari afgehandeld.

Levertijden zijn mede afhankelijk van hoe snel wij je betaling ontvangen en de doorlooptijd bij de pakketdienst.
Bestellingen geplaatst/betaald voor 14:00 proberen we dezelfde dag te versturen.

Indien een artikel niet op voorraad is wordt deze door ons besteld. Wij zijn voor de levertijd dan afhankelijk van oa. onze leveranciers en de transporteur. Wij proberen de levertijd altijd zo kort mogelijk te houden maar zijn niet verantwoordelijk voor externe invloeden.

Special Order artikelen dienen altijd vooruit betaald te worden en kunnen niet worden geannuleerd of geretourneerd.

Bij ons niet op voorraad / speciale bestellingen:

Indien een artikel niet voorradig is de levertijd normaal gesproken 2-10 weken mits voorradig bij de leverancier.

Voor (erg) grote/zware artikelen geldt echter een langere levertijd van 12-24 weken omdat deze via zeevracht worden geïmporteerd.

Nb.:
Mocht er iets voor je op nalevering staan dan geldt altijd dat wij de bestelling opsturen zodra het bij ons is binnengekomen! 
Het is meestal helaas niet mogelijk een exacte leverdatum aan te geven indien het bestelde bij de leverancier(s) op nalevering staat!

6 Special Order Artikelen

Special Order Artikelen [SO] zijn artikelen die niet tot onze standaard voorraad horen en pas dan besteld worden bij onze leverancier als wij er de betaling voor hebben ontvangen.
Of het een Special Artikel [SO] betreft wordt aangegeven in de omschrijving van het artikel en/of vermeld op de factuur.

Ben je niet zeker of het artikel dat je wilt bestellen de juiste is, neem dan contact met ons op voordat je het besteld.!
Bijvoorbeeld om zeker te zijn dat het artikel geschikt is voor jouw toepassing, of dat de correcte uitvoering/kleur besteld wordt.

Als de betaling is ontvangen wordt de bestelling in behandeling genomen en kan het artikel niet meer geannuleerd of geretourneerd worden!!

 

7 Opmerkingen met betrekking tot plaatwerkdelen:

Het kan voor komen dat plaatwerkdelen geleverd worden met kleine krassen of deuken. Helaas kan dit niet worden voorkomen en dient als normaal beschouwd te worden. Deze onvolkomenheden zijn eenvoudig te verhelpen en worden niet als een defect aangemerkt.
Probeer eerst de pasvorm van de delen voor ze te schuren of te schilderen.
Controleer de maten van de delen goed voor ze te verzagen. Gebruik het nieuwe deel als mal.
Let op bij het lassen voor een teveel aan warmte in de plaatwerkdelen. Dit kan leiden tot vervormingen.
Aangepaste of geschilderde delen kunnen niet worden geretourneerd.
Alle kunststof plaatwerkdelen zullen in meer of mindere maten aangepast moeten worden voor een goede pasvorm.
Op kunststofdelen wordt GEEN garantie gegeven met betrekking tot tordering, scheuren of pasvorm.
Professionele montage van plaatwerkdelen wordt aanbevolen

 

8 Informatie met betrekking tot artikelomschrijvingen en afkortingen:

Omdat veel onderdelen voor meerdere modellen/bouwjaren geschikt zijn wordt in de omschrijving een algemene tekst gebruikt met de complete range aan bouwjaren.
In de specificaties zijn dan de modellen/bouwjaren te vinden waar het onderdeel in gebruikt is. 

In de artikelomschrijving worden vaak afkortingen gebruikt om de omschrijving niet te lang te laten worden. Hieronder een overzicht van de afkortingen:

LH = Links (bestuurderskant)
RH = Rechts (passagierskant)

CPE = Coupe
FB = Fastback
CVT = Convertible (cabriolet)

SB = Short Block V8, ofwel Ford motoren met een inhoud van 260, 289, 302, 351W CUI
BB = Big Block V8, ofwel Ford motoren met een inhoud van (oa.) 360, 390, 428, 429 CUI
L6 en 6 Cil. = Lijn 6, 6 cilinder motor